Zsiga Gyula: Szakmai szemmel, Kézilabda minden szinten
SZAKMAI SZEMMEL
Sportelméleti ismeretek.
Edzői képzés:
AZ EDZŐ ARCULATA.
Az edző problémamegoldó képessége.
A SZÜLŐK ÉS A NEVELŐMUNKA.
Az edzői gondolkodást meghatározó alapelvek.
Ha utánpótlás nevelőedző vagyok, ezekre a szempontokra kell figyelnem!
Képzés, képzettség, nevelőmunka.
Milyen nehézséggel kell megküzdeni a pályakezdő edzőnek?
Mi legyen a lényeg az oktató-nevelőmunka egyes életkori szakaszaiban?
A hatékony egyesületi nevelőmunka!
Ha a kérdésekre tudod a választ, büszke leszek Rád!
Mentális képzés:
Fogadjuk már el, hogy az utánpótlás-nevelés nem az eredmények hajszolásáról szól!
Mit tegyek?
AZ ÖT LEGFONTOSABB DOLOG A GYŐZELEMHEZ
A kézilabdázó mentális felkészítése
A túl korai eredménykényszerben elvész a lényeg, maga a képzés!
A hibától nem FÉLNI KELL, HANEM BARÁTKOZNI VELE!
TANÍTSD MEG A GYEREKEKET JÓ DÖNTÉSEKET HOZNI!
TÖBB IDŐ KELL!
Idézzük elő tudatosan az ingereket!
Csak a tapasztalat hiányzik?
A változó idő.
Visszatalálni a régi sikerekhez! Újra tudjunk örülni!
Fizikális képzés:
Koncepció a hatékony stratégiához!
A kisiskolások félelméről, az esések és cselezések alapjairól.
Néhány megválaszolt kérdés speciális helyzetekre. NB II felnőtt női csapat kapcsán.
Miért lehet bonyolult általánosságban, a 11-12 éves gyerekek képzése?
Kondicionális tényezők
TÁPLÁLKOZZUNK HELYESEN.
Sportantropometria és terheléses mérések.
Javasolt felkészülési keretterv, a 11-14 éves korosztályok részére, öthetes intervallumban.
Hogyan építsük fel az éves edzésmunkát?
Prevenció, sérülés megelőzés a kézilabda sportban.
Kéthetes edzőtábor szakmai terve, a 10-14 éves korosztályok részére.
Mi az eredmény és legfőképp, mi a siker az utánpótlás-nevelésben?
A cselező tevékenység előkészítése tízéves gyerek részére.
Visszatalálni a régi sikerekhez! Újra tudjunk örülni!
Előkészítő, rávezető gyakorlatok a védekezéshez.
A belső négy védőjátékos összehangolása a 6:o védelemben.
Egy taktikai elem oktatása, felépítése.
A tudatos és tanult taktikai gondolkodás stabilizációjának szakasza.
Játszunk “Magyaros” kézilabdát!
A tudatos csapatjáték kialakításának kezdeti szakasza. (12-13 évesek)
A 14-15 ÉVESEK KORCSOPORTJA. A TUDATOSSÁGRA VALÓ TÖREKVÉSEK KEZDETE. IZGALMAS ÉS FELELŐSSÉGTELJES IDŐSZAK A NEVELÉS SZEMPONTJÁBÓL!
A BEÁLLÓ JÁTÉKOS EGYÉNI KÉPZÉSE.
A funkcionális edzés jelentősége a kézilabda sportban.
A funkcionális edzés jelentősége a kézilabdasportban. A TRX és a DBands használatának hatása.
A funkcionális tréning szerepe és módszertani jelentősége.
A helyből történő hajító mozdulat tanítása és hibajavítása.
A JÁTÉKOK FELÉPÍTÉSE KISISKOLÁSKORTÓL
A kapus bemelegítés alatt, hogyan MOZGATHATJUK a mezőnyjátékosokat?
A kézilabdázás oktatása kisiskoláskorban.
A kézilabdázás törzsanyagára épülő testnevelési és előkészítő játékok.
A kondicionális képességek fejlesztésének lehetőségei utánpótlás és a felnőtt korban.
A LÉNYEG AZ EGYENSÚLYBAN REJLIK! FELKÉSZÜLÉSI TERV AZ ALACSONYABB OSZTÁLYÚ CSAPATOK SZÁMÁRA.
A LÖVŐMOZDULAT HIBAJAVÍTÁSA
A szélső játékos egyéni képzése.
A TECHNIKAI ELEMEK OKTATÁSA
Bogárdi István “A test izomzatának edzése”c. könyvből részlet. A felületes HÁTIZMOK FEJLESZTÉSÉNEK lehetősége.
A TRX és a DBands használatának hatása. A FUNKCIONÁLIS EDZÉS LÉNYEGE
A védekezési alaphelyzet megtanítása kisiskoláskorban.
Az iskola környezetének hatása a testi nevelésre és a kézilabdázás oktatására.
Dienes Viktória : Az óvodás gyermek fejlődése gyógytornász szemmel